روز روابط عمومی یا روابط عمومی روز؟

مجید حیدری - تغییر ماهیت کار و همچنین روش ها و ابزارهای نوین، وجود یک روابط عمومیِ روز حرفه ای، پویا و متفکر را اجتناب ناپذیر نموده است. روابط عمومیِ روز و به معنای علمی و کلاسیک - هوشمند - لازمه موفقیتِ ام-روزِ ما و ایضاً سازمان، شرکت، بنگاه اقتصادی و ... ما در جهانِ ام-روز است.

روزی که مزین به نام "ارتباطات و روابط عمومی" است. چه مبارک است این روز که در آغازین فصل سال - بهار- مقرر شده و آن را بخوبی جشن می گیریم. در بهاری که خود، نماد آغازی نو است و تحول و شکوفایی. بهاری که نماد شادابی، طراوت، مهربانی و سرزندگی است؛ و امسال هم که مضاعف به برکات و خیرات ماه پرفیض رمضان المبارک شده است.


نامگذاری یک و این روز بنام "روابط عمومی" نه تنها یک اتفاق و صرفا یک عنوان نیست؛ بلکه خود مبین ماهیت، اهمیت و جایگاه ارزنده و سازنده روابط عمومی است.


این روز فرصتی است تا به روابط عمومی به عنوان قلب تپنده هر دستگاه، نهاد و یا ساختار دولتی و یا غیردولتی بیشتر بیاندیشیم. به آنچه که گذشته است و حال می انجامیم. به آینده روشن و امیدواری که خواهیم داشت. به ماهیت و هویت، به ساختار و تشکیلات، روش ها و ابزارها و ... و مهمتر از همه و همه یادی از رفته ها و داشته های انسانی- به عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمانی- در صنعت روابط عمومی.


ام-روز و امروزه در عصر دانایی با وجود فنآوری و ابزارهای پیشرفته و به روز دنیا با قابلیت ها و سرعت متفاوت از گذشته ها، اهمیت کار و نیاز روابط عمومیِ را بیش از پیش نمایان کرده است. چنانکه ملاحظه شد در این ایام ناخوب کرونایی روش ها و ابزارهای روز خدماتی- مالی-بانکی-آموزشی و حتی ارتباطی چگونه به ما و روابط اجتماعی ما و بعضا مشاغل و مکاسب ما کمک کردند و بعضا هم در نبودشان جه خساراتی به ما تحمیل شد-سپاس گذار سفیران عرصه سلامت چون پزشکان، پرستاران و ... و بعضا در میدان خدمت چون معلمان، اساتید دانشگاه، بانکی ها، نگهبانان زیبابی و تمیزی پهنه شهری و ... یم-.


تغییر ماهیت کار و همچنین روش ها و ابزارهای نوین، وجود یک روابط عمومیِ روز حرفه ای، پویا و متفکر را اجتناب ناپذیر نموده است. روابط عمومیِ روز و به معنای علمی و کلاسیک - هوشمند - لازمه موفقیتِ ام-روزِ ما و ایضاً سازمان، شرکت، بنگاه اقتصادی و ... ما در جهانِ ام-روز است.


روابط عمومیِ روزِ هوشمند یعنی احساس همگرایی و همراهی سازمان و ذی نفعان باهم. روابط عمومی هوشمند یعنی تعامل و تعامل دو سویه نهاد با مخاطبین خود اعم از مدیران، کارکنان، سهامداران، مشتریان، مردم، رسانه ها و ... با هدف تبیین آینده و چشم انداز سازمانی. در روابط عمومیِ روزِ هوشمند که اخلاق و مسئولیت اجتماعی بسی جایگاه ویژه ای خواهد داشت، تکنولوژی های جدید، ابزاری در دقت و سرعت رسیدن به هدفِ منظور خواهند بود.


روز! روابط عمومیِ روز!! بر شما اساتید، فرهیختگان و فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومیِ روز، قرخنده و مبارک همراه با بهترین ها برایتان.

 

نظرات کاربران