احمد یحیایی ایله‌ای: تشریفات مدیران ابزار رفتار مثبت سازمانی است

سمینار آموزشی تشریفات مدیران با حضور مدیران و روسای ادرات سازمان آب خوزستان و با سخنرانی احمد یحیایی ایله ای برگزار شد.

به گزارش “ارتباط گر” رسانه روابط عمومی ایران، دکتر یحیایی ایله ای با بیان اینکه تشریفات ابزار اقتدار سازمانی است اظهار داشت: تشریفات مدیران سازمان‌ها از جمله مهمترین مقوله‌های تشریفات است که در تمامی سازمان‌ها باید بطور حتم جدی گرفته شود و مورد تاکید مدیران عالی‌رتبه سازمان‌ها بخصوص در مذاکرات و تعاملات بین‌المللی قرار گیرد. زیرا آداب‌دانی مدیران کمک می‌کند تا ارتباطات برون سازمانی بهتری شکل بگیرد، مشتریان احساس بهتری نسبت به سازمان داشته باشند و امتیازات بیشتری در معاملات و مذاکرات کسب شود.

نویسنده کتاب تشریفات مدیران گفت: وقتی مدیران می‌دانند و می‌توانند به درستی رفتار کنند و آداب را رعایت کنند، حریم‌های رسمی و سازمانی بیشتر و بهتر رعایت می‌شود، رفتار مثبت سازمانی شکل می‌گیرد، اقتدار مدیریتی حفظ می‌شود و ضرورتی ندارد که مدیران گرفتار حاشیه‌های رفتار سازمانی شوند.

استاد یحیایی ایله ای تاکید کرد: مهارت ارتباطات و تشریفات برای مدیران در سطوح بالاتر کمک می کند تا سبک اداره سازمان به رهبری و نوآوری نزدیک تر شود.

احمد یحیایی ایله‌ای دکترای علوم ارتباطات دارد و طی 25 سال اخیر به عنوان مشاور، مولف، محقق مدرس روابط عمومی و تشریفات فعالیت داشته است، وی مولف شانزده جلد کتاب علمی و کاربردی در زمینه ارتباطات و تشریفات است و آثاری چون اصول و آداب تشریفات، مدیریت تشریفات، تشریفات هتل و استانداردهای تشریفات و تشریفات مدیران از جمله تالیفات وی در زمینه تشریفات محسوب می‌شود.