در نشست شورای سیاستگذاری روابط عمومی شرکتهای معدنی و صنایع معدنی، علی احمدنیا بر ضرورت ساختارسازی روابط عمومی دستگاههای دولتی و برگزاری آزمون تخصصی جذب نیرو تأکید کرد. او نقش روابط عمومیها را در تحقق اهداف کلان دولت، از جمله جهاد تبیین و امیدآفرینی، حیاتی دانست.
به گزارش ارتباطگر، علی احمدنیا، رئیس اطلاعرسانی شورای اطلاعرسانی دولت، در نشست شورای سیاستگذاری روابط عمومی شرکتهای معدنی و صنایع معدنی که با حضور مقامهای ارشد ایمیدرو و وزارت صمت برگزار شد، بر “ضرورت تقویت ساختاری روابط عمومیهای دستگاههای دولتی” تأکید کرد.
احمدنیا با اشاره به نقش روابط عمومیها در اجرای منویات رهبر انقلاب و تحقق «جهاد تبیین»، تصریح کرد که روابط عمومیها، نقطه اتصال میان مردم و نظام تصمیمگیری کشورند و از اینرو باید جایگاه آنان در ساختار اداری کشور تقویت شود.
او در ادامه، با برشمردن ابرپروژههای جاری دولت همچون مذاکرات هستهای و مدیریت ناترازی انرژی، تأکید کرد: “عملکرد منسجم و زنجیرهای روابط عمومیها میتواند به رفع موانع موجود و تحقق این اهداف ملی کمک شایانی کند.”
احمدنیا همچنین از برنامهریزی برای برگزاری آزمون تخصصی جذب مدیران و نیروهای روابط عمومی توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور خبر داد تا “جذب افراد متخصص و کارآمد در این حوزه به شکلی نظاممند و حرفهای صورت گیرد.”
معاون اطلاعرسانی شورای اطلاعرسانی دولت، محور تمامی اقدامات دولت را “امیدآفرینی” دانست و گفت: “در شرایطی که بخشی از یک وزارتخانه مورد هجمه رسانهای قرار میگیرد، لازم است دیگر ارکان همان مجموعه، از جمله شرکتها و سازمانهای تابعه، با اقدامی هماهنگ و یکپارچه وارد عمل شوند.”
در این نشست همچنین محمد آقاجانلو، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، با اشاره به راهاندازی پروژههایی به ارزش حدود ۱۰۰ میلیون یورو تنها در بازه زمانی یکماهه اخیر، گفت: “این پروژهها، از جمله طرحهای فولادی و الکترود گرافیتی، سالها معطل مانده بودند و اکنون به بهرهبرداری رسیدهاند.” او بر نقش روابط عمومیها در «نشاندادن واقعی دستاوردهای دولت به جامعه» تأکید کرد.
فاطمه زارعان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت صمت نیز در این نشست، بر «ضرورت تقویت همکاریهای درونبخشی» میان مدیران روابط عمومی تأکید کرد و گفت: “ایجاد هماهنگی در میان مجموعههای صنعتی و معدنی، رمز موفقیت در اجرای برنامههای رسانهای وزارتخانه است.”
زارعان همچنین «بهکارگیری دانش روز و حرکت به سمت هوشمندسازی روابط عمومیها» را ضروری دانست.
در ادامه این جلسه، سولماز ادریسی، مدیر روابط عمومی ایمیدرو، از تدوین و بررسی «نقشه راه روابط عمومیها» در هفته روابط عمومی سال جاری خبر داد و گفت: “طرح چالشها و همفکری برای ارائه راهکارها با حضور مدیران ارشد، در دستور کار ما قرار دارد.”
در پایان این نشست، مدیران روابط عمومی شرکتهای معدنی و صنایع معدنی، دیدگاهها و پیشنهادهای خود درباره وضعیت فعلی و آینده حوزه روابط عمومی را ارائه کردند.
ارسال پاسخ